Gebruik cookies op deze website
Deze website gebruikt cookies om het effect van advertenties te meten en om statistieken te maken waarmee de gebruikservaring kan worden verbeterd.
Locatie | Dieren, de Zoomerij Dieren |
Categorie | Jeugd & jongeren |
6-9 jaar 9-12 jaar Digiplay tegen betaling | |
Prijzen |
|
Download | Toevoegen aan agenda |
Zelf leren programmeren? Doe dan mee met het programmeercircuit van Digiplay. Je leert programmeren met verschillende robotjes, van makkelijk tot heel uitdagend. Geschikt dus voor iedereen die (beter) wil leren programmeren. Ontdek hoe een micro:bit werkt, kom spelen met Cubetto of probeer de Lego Spike Prime!
Wat is Digiplay?
Digiplay is een prikkelende activiteit waarbij kinderen van 8-12 jaar verschillende nieuwe technieken kunnen ontdekken door er zélf mee te gaan spelen en ermee aan de slag te gaan. Een spel ontwerpen met virtual reality, een drone of robot programmeren of een app bouwen, bijvoorbeeld. Iedere keer is er een ander thema of onderwerp.
Met de Digiplay-activiteiten worden kinderen uitgedaagd om vaardigheden te ontwikkelen die nodig zijn om succesvol deel te kunnen nemen aan de maatschappij van de toekomst, zoals creatief denken, problemen oplossen, samenwerken, computional thinking en informatie vinden en verwerken. In plaats van consumeren gaan ze próduceren.
De middagen worden begeleid door mediacoaches van de Bibliotheek, die de nieuwe technieken ook laten zien op scholen. Maar omdat tijdens de medialessen op scholen niet álle kinderen de mogelijkheid hebben om zelf te ervaren hoe iets werkt, krijgen ze die gelegenheid wel met de Digiplay-activiteiten in de Bibliotheek.