Gebruik cookies op deze website
Deze website gebruikt cookies om het effect van advertenties te meten en om statistieken te maken waarmee de gebruikservaring kan worden verbeterd.
Locatie | Renkum, de Zoomerij Renkum |
Categorie | Jeugd & jongeren |
6-9 jaar 9-12 jaar Digiplay tegen betaling | |
Prijzen |
|
Download | Toevoegen aan agenda |
Ben jij geïnteresseerd in AI en houd je van programmeren? In deze Digiplay ga je zelf een machine learning model trainen en ervaren hoe AI werkt!
De eerste middag train je het machine learning model met het programma Teachable Machine. We verzamelen hiervoor data van fruit (bananen). De tweede middag testen we het getrainde model in een programmeertraject in Scratch: je maakt een bananentester. Hoe goed scoort jouw getrainde model?
Deze Digiplay bestaan uit 2 middagen:
Wat is Digiplay?
Digiplay is een prikkelende activiteit waarbij kinderen van 8-12 jaar verschillende nieuwe technieken kunnen ontdekken door er zélf mee te gaan spelen en ermee aan de slag te gaan. Een spel ontwerpen met virtual reality, een drone of robot programmeren of een app bouwen, bijvoorbeeld. Iedere keer is er een ander thema of onderwerp.
Met de Digiplay-activiteiten worden kinderen uitgedaagd om vaardigheden te ontwikkelen die nodig zijn om succesvol deel te kunnen nemen aan de maatschappij van de toekomst, zoals creatief denken, problemen oplossen, samenwerken, computional thinking en informatie vinden en verwerken. In plaats van consumeren gaan ze próduceren.
De middagen worden begeleid door mediacoaches van de Bibliotheek, die de nieuwe technieken ook laten zien op scholen. Maar omdat tijdens de medialessen op scholen niet álle kinderen de mogelijkheid hebben om zelf te ervaren hoe iets werkt, krijgen ze die gelegenheid wel met de Digiplay-activiteiten in de Bibliotheek.